Infiintarea societatii

Infiintarea de firme este un proces care poate parea simplu. Cu toate acestea, lipsa de experienta sau de profesionalism pot conduce la consecinte nefavorabile in termeni de timp sau de costuri suplimentare, atat la momentul infiintari, cat si ulterior.

Infiintarea unei firme presupune mai mult decat indeplinirea unor formalitati si completarea unui set de documente. Dincolo de forma, esenta procesului ascunde subtilitati pentru care va recomandam sa apelati la asistenta de specialitate pentru a evita orice neplaceri.

Cele mai frecvente consecinte nefavorabile se pot manifesta sub urmatoarele forme:

Aveti mai jos pasii ce trebuie urmati pentru inceperea aventurii de antreprenor :

Infiintarea unei societati comerciale, un nou inceput !

Daca v-ati hotarat ca trebuie facuta o schimbare si sunteti gata sa va luati destinul in propriile maini echipa noastra va poate asista pentru a porni cu dreptul in aceasta noua provocare. In primul rand ar trebui sa stiti ce presupune infiintare unei societati comerciale si cum cea mai utilizata forma de organizare este societatea cu raspundere limitata (SRL) ne vom concentra atentia pe etapele infiintari unei astfel de societati.

Rezervarea denumirii.

1.Veti fii nevoit sa va ganditi la un nume pentru societatea dumneavoastra, iar in momentul in care v-ati hotarat asupra denumirii va trebui sa verificati pe site-ul Registrului Comertului disponibilitatea acestei denumirii unde aceasta poate fi si rezervata. Dupa rezervarea online ( pe care va trebui sa o aeti printata la dumneavoastra) va trebui sa va deplasati la Registrul Comertului si sa obtineti, rezervarea denumirii propriu-zisa emisa de Registrul Comertului ce va fi valabila 3 luni de zile.

Actul privind sediul social.

2.Pasul urmator va consta in pregatirea efectiva a documentelor ce vor consitui dosarul de inregistrare a societatii la Registrul Comertului. Va trebui sa va decideti asupra sediului social al societatii, veti avea nevoie de un contract de inchiriere, comodat sau alt tip de contract care sa ateste faptul ca societatea isi va desfasura activitatea in respectivul imobil. Pe langa acesta veti avea nevoie de actul de proprietate al imobilului si va trebui sa atasati si copii dupa buletinul proprietarului ( daca este vorba de un cuplu castorit, buletinele ambilor soti). In cazul in care sediul social va fii intr-un apartament atunci pe langa actele prezentate mai sus veti avea nevoie si de acordul asociatiei de proprietari.

Actul Constitutiv

3.Urmatoarea etapa va fii realizarea actului constitutiv al societatii in care va trebui sa evidentiati numarul de actionari ai societatii si persoana/persoanele desemnata pentru administrarea societatii. Actul constitutiv este foarte important deoarece acesta reglementeaza toate activitatiile societatii si va produce efecte pe toata durata de viata a acesteia. (Nu se aplica in cazul PFA-urilor.)

Cerere tip de la Registrul Comertului

4.Pasul urmator va fii completarea unor declaratii tip :

Specimen de semnatura

5.Va trebui sa faceti un drum pana la notar deoarece este obligatoriu ca specimenul de semnatura sa fie dat in prezenta unui notar, pentru acest serviciu va trebui sa platiti in jur de 50 de ron in functie de notar.

Certificare declaratie administratori si actionari

6.Va trebui de asemenea ca fiecare actionar si administrator sa dea o declaratie de conformitate ce trebuie certificata de catre un avocat sau autentificata de catre un notar aproximativ 50 de ron (Nu se aplica in cazul PFA-urilor. )

Depunerea capitalului social

7.Un ultim pas inainte de depunerea efectiva a dosarului la Registrul Comertului este drumul la banca la care doriti sa deschideti contul societatii. Aici admnistratorul va trebui sa completeze o declaratie pe care o veti depune impreuna cu actul constitutiv si o copie dupa buletin in vederea deschiderii contului de capital social. Tot atunci veti si achita capitalul social al societatii ( minim 200 ron) si veti primi chitanta ce atesta depunerea capitalului social pe care o veti anexa la dosarul de inregistrare al societatii.

Depunerea dosarului la Registrul Comertului

8.Ultima etapa este pregatirea efectiva a dosarului cu actele prezentate mai sus si depunerea acestuia la unul dintre ghiseele Registrului Comertului.

Daca totusi nu aveti suficient timp sa parcurgeti etapele prezentate mai sus echipa noastra formata din avocati, contabili si consultanti fiscali va sta la dispozitie pentru a prelua aceasta misiune din sarcina dumneavoastra. Compania noastra incearca sa se diferentieze de ceilalti concurenti din domeniu prin promovarea unor valori ca respect si transparenta totala fata de clientii nostri.

Serviciile oferite de noi cuprind:


Laurentiu si asociatii © 2020
contact@infiintaredefirme.ro